zaterdag 13 november 2010

Parfait dyeing / parfait verven



Van de week weer eens fijn aan het parfaitverven geweest . We hadden het bij Tegendraads gedaan maar toen was ik op vakantie. In december gaan we werken met de zelfgeverfde lapjes dus ik wilde er ook wat klaar hebben. Ik heb er meteen maar een hoop ouwe kantjes en gehaakte kleedjes en gordijnen van de kringloopwinkel bijgedaan. altijd leuk. Ik heb er zelfs al wat van verwerkt in een Sinterklaascadeau maar dat moet nog even geheim blijven.

I've done some parfait dyeing, last week. We did that at our bee  last month but then I was on vacation. In December we are sarting to work with the results of our work so I needed to do some dyeing on my own.
I had a lot of sraps from lace and curtains and  dyed the whole lot with some surprising results.
I actually used some of the stuff all ready in a project but that's going to be a present so it has to stay secret for the time being.



downtime
Posted by Picasa

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tony, je bent weer druk bezig. Mooi dat verven. ik ben benieuwd wat je ermee gaat maken
Marjo

christina zei

al die geverfde dingen maakt mij altijd gelukkig. Ook van een foto. Maar wat is parfaitverven? Nog nooit van gehoord

Margeeth zei

Je bent lekker bezig geweest. Parfait dying is dat die techniek dat je verft in een hoge pot, steeds een lapje erbij en weer een andere kleur?

marjolijn zei

Ziet er spannend uit Tonny! Ik had hier ook nog nooit van gehoord maar ga nu ook nog even kijken op het weblog van Tegendraads.
groetjes, Marjolijn

Tonny zei

Het gaat idd zoals Margeeth beschrijft. Op de site van Tegendraads kun je al wat meer zien.
Je katoenen lapjes moeten eerst voorbehandeld zijn door ze in sodawater te weken. Je kunt ze daarna eerst weer laten drogen of nat verven.Als je ze droog in de pot stopt krijg je mooie scherpe vouwen.
Ik ga eerst eens kijken of Cobi een beschrijving geeft op Tegendraads en anders vraag ik het wel aan haar want zij is de expert op dit gebied.