zaterdag 5 september 2009

Sinds 8á9 jaar ben ik bezig met het werken met textiel. In eerste instantie was ik al meteen weg van het "vrije werk" maar ik vond dat om het te kunnen, ik eerst een paar beginners cursussen moest volgen.Ik heb toen een Log cabin gemaakt, een sampler , een Tumbling blocks en een Stack & wack. Daarna begon voor mij pas echt te groeien wat er in me zat .Ik beleef dagelijks veel plezier aan het maken van kleine kunstwerkjes. Ik vind het heerlijk om stof te verven en bewerken met de soldeerbout, de heatgun etc. Alle nieuwe materialen moeten door mij uitgeprobeerd worden en door mijn intiutieve manier van werken ontstaan vaak verrassende creaties.
Ik ben lid van diverse Yahoogroupen waar ik meedoe aan uitdagingen en ruilen. Samen met mijn vriendin Cobi heb ik in Leiden de groep: "Tegendraads" op gezet. Het is een quiltbee maar niet in de klassieke betekenis. We experimenteren en vertellen elkaar over workshops die we gevolgd hebben en nieuwe technieken. We brengen heel veel boeken mee en laten ons werk zien ter inspiratie van de rest van de groep.Regelmatig inviteren wij bekende Textielartisten om een workshop te komen geven.We mogen bij LTC de ruimte boven de toonzaal gebruiken en zijn daar heel blij mee.Een heerlijk, groete, lichte ruimte waar zelfs een kleine keuken is waar we water kunnen halen en kwasten uitspoelen.
We staan altijd nog aan het begin en er valt nog zo veel te leren en er zijn zoveel nieuwe ontwikkelingen in de textiel-en aanverwante wereld dat je nooit genoeg kunt leren.

I started my hobby in 2001 and made myself do some courses to get a gist of the technique but couldn't wait till I was ready to do what I really had in my head.
Nowadays I enjoy my work very much and it has grown out of the box ( latterly). I make small peaces of art every day and love to improvise. What I like the best is just sitting by my sewing machine and just grab what ever is around me. Often I just look for colours that match or material that itches in my hands because I want to do something with it.I try to put up a scetchbook but, since I not always have that with, I take photo's with my phone and work it out at home. I love to work with new materials and try it all out. Nothing is safe for my soldering iron, my heatgun or even my iron.(with parchment paper on top!)
Every day brings new discoveries and surprises.
Together with my friend Cobi I started a quilting bee in Leiden, The Netherlands called “Tegendraads” which means contrary. This is not a traditional bee ( what’s in a name?) although we do show & tell. We tell each other about new techniques that we learned on workshops and from books. We bring these books to the bee and read or swap them from each other. The group is very friendly and kind and everybody is always trying to help the other, when advice is asked.
We became good friends over the years so quilting brings a lot of goods into our lives.

Geen opmerkingen: